Kreowanie marki
Innowacyjnym i coraz bardziej popularnym sposobem budowania marki w internecie jest branding. W ostatnim czasie zjawisko to rozwija się dynamicznie i zajmuje ważną pozycje przy ustalaniu strategii przedsiębiorstwa. Czym w takim razie są działania e-brandingowe i jak powinny wyglądać?
Rozwój technologii oraz coraz łatwiejszy dostęp do Internetu spowodowały zwiększenie możliwości promocji marki w sposób mniej tradycyjny, a tym samym dostępny dla szerszej rzeszy odbiorców. Jednakże proces kreowania marki w sieci to złożony proces, którego powodzenie zależy od dopracowania elementów w najdrobniejszych szczegółach oraz naszego zaangażowania.
Jak promować markę w internecie?
W działaniach brandingowych ważne jest, aby korespondowały one z strategią przedsiębiorstwa. Przede wszystkim należy podkreślić emocjonalne zalety firmy i jej produktów, pamiętając, że powinniśmy wybrać maksymalnie dwie- trzy cechy, utożsamiane z marką. Należ skupić się również na wybraniu form promocji i dostarczeniu klientowi wartości dodanej.
Podstawowe narzędzie w kreowaniu marki:
- serwis www
- schludny profil społecznościowy
- komentarze na blogach branżowych
Całość narzędzi musi tworzyć spójną mającą odzwierciedlenie w indentyfikacji fimowej formę reklamy. Komunikacja marketingowa to istotny element dla uzyskania i zwiększenia zaufania klienta. W procesie tworzenia produktu i formy jego dystrybucji należy brać pod uwagę wszelkie uwagi i sugestie nabywców. Na pomoc w usprawnieniu kontaktu z klientami przybywają narzędzia internetowe takie jak poczta internetowa, forum dyskusyjne czy chat-room, którymi może posłużyć e-branding.
Przy kreowaniu wizerunku marki niezbędne będzie zastosowanie działań reklamowych takich jak banery reklamowe, wymiana linków i banerów ze stronami o podobnym profilu.
Należy pamiętać, aby działania brandingowe oferowały odbiorcom określoną wartość dodaną, dzięki czemu klient poczuje się silnie związany z firmą. W tym celu można wykorzystać platformy e-lerningowe, newslettery, poradniki czy ciekawe artykuły. Marka to podstawowa forma prezentacji firmy. Przedstawione składowe e-brandingu i ich efektywne zastosowanie przynoszą wymierne efektów w postaci pozycjonowania marki- silnych skojarzeń z nią związanych. Chodź jest to narzędziem marketingowym, kreowanie wizerunku firmy w Internecie powinno zajmować ważną pozycje w planowaniu strategicznym przedsiębiorstwa.