Newsletter
Newsletter – inaczej subskrypcja - to potężne narzędzie pozwalające na komunikowanie się z czytelnikami naszego bloga. Jest czymś w rodzaju darmowej prenumeraty, która polega na przesyłaniu najnowsze informacje publikowane na danym blogu, aktualnych promocji czy też zmianach w ofercie. Subskrypcja nie musi być stricte związana z blogowaniem, a z jej obecnością możemy spotkać się praktycznie na każdym kroku.
Narzędzie to zostało stworzone z myślą jak najdłuższego zatrzymania użytkownika na stronie oraz pozyskania jego adresu e-mail. Jakie dobra wiążą się z tym pierwszym nie muszę wspominać.
Oczywiście bazę uzyskanych maili możemy nazwać listą mailingową. Z założenia pozyskujemy z góry określonych odbiorców, którym możemy zaproponować dany produkt. Gdy prowadzimy blog o tematyce e-biznesu, to zapisują się osoby, które również interesują się tym tematem. Możemy w ten sposób nawiązać współpracę lub zachęcić je do skorzystania z naszej oferty.
Zdarza się, że podane maile traktowane są jako baza adresów, do których wysyła się śmieciowe wiadomości i reklam. Oczywiście jest to niezgodne z polskim prawem i zdarza się dość rzadko.
Jak zarobić wykorzystując newsletter?
Jest wiele sposobów na wykorzystanie potencjału bazy adresów. Możemy rozsyłać naszą ofertę, zachęcać do zakupu ebooka lub innych produktów z których sprzedaży będziemy mieć profity. Niektórzy posiadacze takich dużych list oferują odpłatną wysyłkę wiadomości. Zainteresowanie taką formą reklamy jest obecnie bardzo duże na naszym runku. Warto byłoby to wykorzystać.
Zasady subskrypcji:
- jest to usługa dobrowolna,
- użytkownik musi wyrazić zgodę na otrzymywanie wiadomości,
- możliwe jest zrezygnowanie z newslettera w każdej chwili,
- adres maila nie może być rozpowszechniany i udostępniany osobom trzecim,
- zawartość maila nie może wprowadzać użytkownika w błąd oraz łamać ogólnych postanowień
Przykładowe newsletter'y