Feedback

Od poniedziałku do piątku od 9.00 - 17.00

Obsługa Firm - Zapytania ofertowe - WYCENY

tel. +48 42 640 59 09

email: biuro@printdesign.pl

Nasz adres:
Łódź, ul. Brukowa 26

 

Dane firmy:

PrintDesign
95-060 Brzeziny ul. Strykowska 1
NIP 727-244-90-60 Regon 100007803


mBank
23 1140 2004 0000 3102 7514 5929

Domeny oraz Serwery WWW

Domena to twój adres w Internecie - nazwa domeny powinna być przemyślana, kojarzyć się z Tobą, Twoim projektem czy nazwą Twojej firmy. Dynamiczny rozwój rejestrowanych domen na świecie sprawia, iż firmy wchodzące na rynek lub pragnące wdrożyć jakąś markę, uzależniają wybór nazwy od tego, czy domena z analogiczną nazwą jest wolna. Wybór dobrej nazwy domeny staje się coraz trudniejszy. Przykładowo tylko w 2010 roku rejestrowano dziennie w Polsce ok.3000 domen z końcówką .pl. Wśród domen globalnych, największą popularnością cieszą się te z końcówką .com oraz - od lipca 2010 roku - z końcówką .co.

Domena to wartość sama w sobie - największe transakcje kupna-sprzedaży  popularnych nazw domen internetowych często sięgają kilku a nawet kilkunastu mln USD. Dobra nazwa domeny gwarantuje łatwe dotarcie potencjalnego odbiorcy do serwisu WWW. Z uwagi na fakt, iż rynek domen generycznych, tj. takich, w których nazwa występuje jako słowo podstawowe, szybko się kurczy, wybór odpowiedniego adresu serwisu WWW ma w dzisiejszych czasach znaczenie kluczowe.


Domena to inwestycja w przyszłość - opłacalność tej inwestycji zależy przede wszystkim od wybranej nazwy, długości okresu utrzymywania domeny, od ruchu, jaki generuje przypisana do niej strona WWW oraz od tego, czy zakończona jest popularnym rozszerzeniem (np. .com, .co).

Domena to dobro, które ulega trendom rynkowym - obserwacja globalnego rynku nowych rejestracji domen ukazuje kilka istotnych trendów na pierwotnym rynku domen:
- rejestracje domen związanych z przyszłymi wydarzeniami: dzięki własnej kreatywności oraz szybkiej rejestracji adresu można nie tylko dobrze zarobić, ale też zyskać nowych Klientów, którym zostaną przekazane prawa do dysponowania konkretnymi nazwami domen (np. rejestracja domen związana z Olimpiadą w 2020 roku, wyborami w 2015 roku)
- rejestracja domen związanych z popularnymi wydarzeniami w mediach: tu także liczy się szybkość działania. Opinia publiczna nierzadko poszukuje informacji o nagłośnionymi niedawno wydarzeniu w Sieci, co może kreować przyzwoity ruch na przypisanej do domeny strony WWW, a więc stanowić także dobry adres dla potencjalnych internetowych reklamodawców.



Rynek pierwotny i wtórny domen



Rynek pierwotny domen charakteryzuje się stale rosnącą dynamiką rozwoju. Najwięcej nowych rejestracji notuje się oczywiście w USA, zaraz potem w krajach Europy Zachodniej i Chinach. Kraje Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polska, przeżywają ostatnio ogromny wzrost rejestracji nowych nazw. Rośnie świadomość Polaków na temat oczywistych korzyści z posiadania dobrej nazwy domeny i zmienia się sposób zakupu - od zachowawczego, popartego długoterminową analizą, do dokonywanego pod wpływem impulsu.

Rynek wtórny, z uwagi na stale malejącą liczbę domen zawierających dobre, chwytliwe nazwy, nabiera coraz większego znaczenia. W dobie społeczeństwa informacyjnego zdaje się, iż dynamika rozwoju wtórnego rynku domen będzie równie szybka, jak rynku pierwotnego. Należy przy tym zaznaczyć, iż ceny domen na rynku wtórnym dyktuje relacja popyt-podaż, a nie, tak jak na rynku domen pierwotnych: polityka cenowa operatorów poszczególnych rozszerzeń.

Joomla SEF URLs by Artio